1. Medvodje – Dom na Kofcah

OPIS VZHOD-ZAHOD

Potek: Medvodje – Planina Šija – Dom na Kofcah

Izhodišče: Medvodje, Tržič (višina 854 m)

Cilj: Dom na Kofcah, (višina 1.488 m)

Zaradi naravovarstvenih omejitev odsek Zgornje Jezersko – Medvodje prek Brsne lese trenutno ni prevozen, zato se turnokolesarska pot začne v Medvodjah nad Tržičem.

Na križišču v Medvodju se usmerimo levo proti Košutniku, Dolgi njivi in planini Šija. Vzpona je dolg 13,5 km, skupaj pa se bomo do cilja na Kofcah po pobočjih Košute povzpeli za okrog 850 višinskih metrov.

Pot vodi večinoma po lepo urejenih gozdnih cestah. Najprej se vzpenjamo ob potoku Košutniku. Na križišču pri manjšem objektu zavijemo levo proti Šiji. Po krajšem položnejšem delu sledi strm vzpon in nato prijeten, mestoma ravninski del ceste po gozdu do odcepa za Pungrat in Šijo. Tu zavijemo desno, tudi na naslednjih križiščih sledimo oznakam za Šijo oz. Pungrat. Po kilometru in pol bomo prišli do slikovite planine Pungrat, kjer se poleti lahko okrepčamo z domačimi mlečnimi dobrotami. Povzpeli smo se že nad gozdno mejo, zato lahko uživamo v čudovitih razgledih. Ko po cesti nadaljujemo proti Šiji, kmalu dosežemo najvišjo točko dneva (1.555 m), postanek z dobrim okrepčilom si lahko privoščimo tudi v Taborniškem domu Šija. Zadnji del poti poteka po vlaki, ki vodi s planine Šija čez planino Ilovica proti cilju etape – Domu na Kofcah. Na kratki, a strmi cesti do planinskega doma lahko preverimo, ali nam je po dolgem dnevu ostalo še kaj energije.

Pozor!
V poletnih mesecih se na planinah v Karavankah pase živina, zato obvezno za seboj zapiramo lese in z agresivno vožnjo ne vznemirjamo živali.

Znamenitosti ob poti:

OPIS ZAHOD-VZHOD

Osnovni podatki: razdalja 12 km, vzpon 150 vm

Potek: Dom na Kofcah – Planina Šija – Medvodje

Izhodišče: Dom na Kofcah, (višina 1.488 m)

Cilj: Medvodje, Tržič (višina 854 m)

Zaradi naravovarstvenih omejitev odsek Medvodje – Zgornje Jezersko prek Brsne lese trenutno ni prevozen, zato se turnokolesarska pot konča v Medvodjah nad Tržičem.

Od Doma na Kofcah se spustimo po cesti (ne vozimo po travi!), a že po 150 metrih zavijemo ostro levo na vlako proti planini Šija. Čez slikovito planino Ilovica se povzpnemo do Taborniškega doma Šija, morda bo potrebno na strmejšem delu kakšen krajši odsek sestopiti s kolesa. Od taborniškega doma je po cesti še manj kot kilometer vzpona do najvišje točke dneva (1.555 m). Sledi spust, cesta se vije navzdol po pobočjih Košute. Ne hitimo preveč, raje nad gozdno mejo še uživajmo v razgledih in sledimo glavni cesti. Po njej pridemo do križišča, kjer zavijemo ostro levo v smeri Medvodij. Sledi malce bolj razgibana cesta – menjajo se spusti, ravnine in krajši vzponi. Pri Košutniku zavijemo desno, se še rahlo povzpnemo, nato pa gre navzdol vse do Medvodij.

Ker nadaljevanje poti proti Zg. Jezerskem trenutno ni prevozno, se tu naša pot konča. Vredno si je ogledati še Stegovniški slap, ki je v bližini. V križišču v Medvodju zavijemo levo, potem pa takoj pred hišami desno na manjšo cesto. Čeprav slap leži 1 km stran od naše poti, se je vredno povzpeti do njega in si ga ogledati.

Pozor!

Znamenitosti ob poti:

One comment on “1. Medvodje – Dom na Kofcah

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja